Gönderen Konu: ÖĞRENCİLERİMİZDEN DUYDUĞUMUZ İLGİNÇ YÖRESEL TERİMLER  (Okunma sayısı 20891 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tanerbey

  • Moderator
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.954
  • Karizma Puanı: 1327

Öğretmenliğimin ilk günlerinde (Balıkesir - Havran) haftaya getirilmesi gereken malzemeleri yazdığımda minik bir öğrencim parmak kaldırarak sorar
"- Örtmenim  gap getiremmi?"
"- Kızım ne yapacaksın kapı? Elişi kağıdı, makas yapıştırıcı getireceksin işte." dememe rağmen ısrarla "Ya örtmenim gap getiremmi?" diye sorunca uzun çabalar sonunda orada "gap"ın kağıt anlamında kullanıldığını öğrenmiştim.





Çevrimdışı aslîgibi

  • aslî
  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.282
  • Karizma Puanı: 992
    • asligibi
Benim de öğretmenliğimin ilk yılı hatta günleri. Yer Ulukışla'nın bir köyü... Nöbetçiyim...
-öörtmenim, Hamdi dalıma vurdu.
-dalı nerden buldun çocuğum? dalla ne işin var?
-kızışmiican mi öörtmenim?
-.....??yoo (bu arada çocuk salya sümük ağlamaktadır) üzülme oğlum evden bi dal daha bulursun, gel bakim ağlama....
Dal: sırt,bel
Kızışmiican mı: kızmayacak mısın
 İlginç birkaç sözcük daha...
Ebe: anneanne ya da babaanne
cicim: amcanın eşi,yenge.... uzun sürdü alışmam


Çevrimdışı aslîgibi

  • aslî
  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.282
  • Karizma Puanı: 992
    • asligibi
Yine yer Ulukışla'nın Hasangazi Köyü.....
Kanter içinde okula tırmanmaya çalışan ben, teyzemin seslenmesiyle dondum kaldım:
-nöörüyon hoca hanım gızım?
-birşey örmüyorum teyze kışa inşallah bere falan yaparım...   460a

meğer nasılsın demeye çalışmış teyzem, o günden sonra "nööryon"a asla çorap bere gibi cevap vermedim  710a

Çevrimdışı ..Ceylinin Annesi..

  • ...@yfer...
  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.223
  • Karizma Puanı: 1921
bizimkilerde resim kagıdına dalga diyor, birde haley tutuşalım vardı ona cok gülmüştüm meger halay cekelim diyorlarmışş

Çevrimdışı tanerbey

  • Moderator
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.954
  • Karizma Puanı: 1327
:) Çok hoşmuş bunlarda Ayfer hocam. Yalnız ricam terimlerle beraber hangi yöre olduğunu da söylerseniz daha iyi olur. Aslı hocam, Ayfer hocam +1lerinizi veriyorum hemen.

Çevrimdışı ..Ceylinin Annesi..

  • ...@yfer...
  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.223
  • Karizma Puanı: 1921
yozgatlılar hocam :) ayrıca tşkler karizma için

Çevrimdışı **aslı**

  • KENDİSİ
  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 4.336
  • Karizma Puanı: 1342
  • ...SENLE BEN, BATI-DOĞU; AMA DÜNYA YUVARLAK...
ben de kaynaşlıya geldiğim zaman çocuklar sürekli birbirlerine "ha bu uşak " diyorlardı çok gülüyordum 380a
bi de 3 yıldır burda olmama rağmen hala alıştıramadım kağıdana kanat diyorlar 380a
hocam benim kanadım kalmamış
arkadaşımdan kanat alabilir miyim (hepsi kuş mübarek 380a)