Gönderen Konu: Çocukları Sürekli Eğlendirmenin Anahtarı  (Okunma sayısı 1821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı oyunmania

  • Yeni Üye
  • İleti: 1
  • Karizma Puanı: 0
    • çocuk oyunları
Çocukları Sürekli Eğlendirmenin Anahtarı
« : 25 Mayıs 2012, 05:03:39 »

Çocukları Sürekli Eğlendirmenin Anahtarı

Günümüzde na çok büyük talep var. Son on yılda pazar önemli ölçüde büyüdü ve yavaşlayacağına dair herhangi bir işaret yok. Geleneksel oyunların hala bir yeri olmadığını söyleyemeyiz; bunlar çocuğun akranlarıyla etkileşimi için önemli, gelişimi içinse daha da önemlidir. Ancak her ebeveynin bildiği gibi, yeni kuşak teknoloji daha iyi biliyor; küçük açık beyinleri bilgiyi net bir şekilde ve çabucak işleyebiliyor.
 
Bu hız genellikle daha hızlı bir şekilde daha fazla uyarım istemeleri anlamına geliyor: bir yetişkin rakibe göre bir bilgisayar oyunundan daha çabuk bıkıyorlar ve başka tür etkileşimler istiyorlar. Çözüm, her zaman bir adım önde olarak sırada bir şeyler bulundurmaktır. Farklı bir ölçekte olsa da Facebook bunun iyi bir örneğidir. Şirket hep kullanıcıların ilgisini canlı tutmak için tasarımları değiştirdiğini ileri sürmüştür. Nüfusunun %40'ı bu sosyal ağ sitesinin üyesi olan Türkiye, küresel olarak Facebook'ta altıncı dereceye sahip ülkedir. Kullanıcıların ilgisini canlı tutma kavramları aynı şekilde çocukların çevrimiçi oyun alışkanlıklarına da uygulanmalıdır.
           
En başarılı çocuk oyunları sitelerinin bu kadar çeşitli oyun sunmalarının nedeni bulur – genellikle binlerce. Çocukların ilgisi hızlı değişir ve bu hareketli platformlar bunu yansıtmaktadır. Birkaç oyun bulunan bir 'araba yarışı' bölümü on iki yaşındaki bir oğlanın ilgisinin sürmesi ve daha da önemlisi tekrar gelmesi için yeterli olmaz. Yarış tarzında, oyunoyna.com gibi sitelerde birçok alt kategori bulunur: şehir yarışları, yokuş yukarı yarışlar, motokros oyunları, gösteri sürüşü ve pist yarışları bunlardan birkaçıdır.
 
Örneğin, yeni bir film yayınlandığında, oyun geliştiriciler filmin konusunu akıllarında tutarak yeni oyunlar tasarlarlar. Aslı Stephenie Meyer'ın yazdığı bir kitap üçlemesi olan gençlerin bayıldığı Alacakaranlık, bazı çocuk oyunları web sitelerine girdi bile. Karakterler mesela elbise giydirme temasıyla veya yap-boz olarak bir oyuna eklenir ve böylece oyuncunun yaratıcılığı ve becerileri test edilir. Ardından çocuklar skorlarını kaydedebilir veya yeni oluşturdukları kıyafeti arkadaşlarıyla paylaşabilir.
 
İster eski moda oyunlar isterse çevrimiçi oyun siteleri olsun, çocukları sürekli eğlendirmenin yolu içeriği taze tutmak ve her zaman bir adım önde olmaktır. Bu oyuncak kutusunda daha fazla oyuncak veya çevrimiçi ortamda binlerce farklı oyun sunan bir siteye girmek anlamına gelebilir.