Gönderen Konu: Yeni Görsel Sanatlar Proğramını Tartışıyoruz!  (Okunma sayısı 26058 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ƒĬřŲżξ

  • Arkadaş
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.416
  • Karizma Puanı: 410
dersimiz sadece 40 dk.
« Yanıtla #30 : 05 Kasım 2007, 17:48:22 »

bencede ya sınıf mevcutları azaltılmalı yada munocan arkadaşımın fikrine katılıyorum

Çevrimdışı ƒĬřŲżξ

  • Arkadaş
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.416
  • Karizma Puanı: 410
40 öğrenciye 40 Dakika da sihirbazlık dersi
« Yanıtla #31 : 05 Kasım 2007, 17:54:42 »
 40 dk kada sihirbaz bile bizim yaptığımızı başaramaz

Çevrimdışı ƒĬřŲżξ

  • Arkadaş
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.416
  • Karizma Puanı: 410
40 öğrenciye 40 Dakika da sihirbazlık dersi
« Yanıtla #32 : 05 Kasım 2007, 17:58:38 »
  öğrenciler bana soruyorlar neden bir ders diye zil çaldığında olamazzz diye bağrışıyorlar bende cevap olarak ilerde sizler önemli makamlara geleceksiniz bu yaşadığınızı sakın unutmayın yavrum ancak bu eksikliği sizlerin düzelteceğinizden umutluyum diyorum

simurg

  • Ziyaretçi
40 öğrenciye 40 Dakika da sihirbazlık dersi
« Yanıtla #33 : 05 Kasım 2007, 18:24:47 »
Merhaba hocam, başlık süper olmuş.. ellerinize sağlık..  ben neler yapıyoruma gelince..bir ay öncesine kadar müthiş bir karamsarlıkla olanları izliyordum.. kendi alanımıza karşı nasıl bu kadar duyarsız olabileceğimizi sorguluyordum. Amacın, her yılın başında yıllık plan ve günlük plan bulmaya çalışmaktan  öteye gidememesinden bahsediyorum.. oysa ki biz bu alanda eğitildik ve işimiz sadece müfredatı uygulamak değil, resim dersinin niçin gerekli olduğunu vurgulamak, eksikliklere çözüm üretmek olmalıydı.. fakat hala bizleri, dersimiz güya kaldırılmadığı için şükreder vaziyette görüyorum ve üzülüyorum..

Şimdi kafamı kurcalayan başka bir problem daha var. OKS’nin yerine getirilen sistem ile artık öğrenci notlarının da tıpkı ÖSS gibi hesaba katılacağı açıklandı.. sizin de belirttiğiniz üzere resim, müzik, beden dersi öğretmenlerinin üzerinde okul idaresinin başarıyı yükseltmek adına baskısı olacaktır.. kimse kafasına göre not vermiyor elbette. Belli kriterlerimiz var ancak güzel sanatların bütün alanlarında hatta hatta matematik gibi kesinkes sonucu bulunabilen bir derste bile insani ölçütler devreye girer. Daha çok ölçün ve daha çok biçin mi diyorsunuz o halde..

işte zurnanın zırt dediği yere gene geldik. Hangi zaman ile.. beş dakikanın içerisinde tüm evrene açılan bir kapıyı aralamaya çalışıyor, öğretmenlerimiz.. haklısınız.. Az bile söylemişsiniz hatta.. Copperfield haltetmiş..

bu kırk dakikanın içerisine sığdırılan dünyalar ise şunlar…
1-   bir önceki haftanın çalışmalarına çocuklar evlerinde ne katmışlar, kontrol etmek, fikir vermek, malzeme kontrolü yapmak.
2-    Çocuğun konuya odaklanmasını sağlayıp uygulamaya devam etmek, teknik bilgi vermek, başarılı örnekleri göstermek, üzerinde tartışmak.
3-   Başarılı örnekler ile panoların süslenmesi, resimlerin sergilenmesini sağlamak.
4-   Yeni konu hakkında bilgi vermek, getirilecek malzemeyi ve tekniği açıklamak..

Bunlar asgarisi öğretmenim.. bunlara bir de yaptığınız görsel sunuları ekleyin, uygulattığınız drama falan filan gibi yöntemleri, incelettiğiniz röprodüksiyonları..

Benden bu kadar.. her zaman söylüyorum resim öğretmeni uyanık olmak zorundadır. Günlük plan, yıllık plan aramak için burada toplanacaksak, aman dosyamızda bir prosedür eksik olmasın diye takılacaksak, eh öğrencilerimizin de sadece not için bu dersi önemsemelerine şaşmamalıyız.. Tekrar teşekkürler.


murat_yaman

  • Ziyaretçi
40 öğrenciye 40 Dakika da sihirbazlık dersi
« Yanıtla #34 : 05 Kasım 2007, 18:44:23 »
Simurg hocam çok güzel özetlemişsiniz, teşekkür ediyorum.

Mandereke den, David Copperfield kadar tüm sihirbazlar  bukadar kısa bir zaman içinde el çabukluğuyla bu eğitimi kendilerinin bile yapamayacağın bilir ve bize madalya verirler.

Ama unutma ki biz Çağdaş Türk Sihirbazlık Sanatının Önderi
Zati Sungur un talebeleriyiz ve öyle de olsa böyle de olsa dersimizn hakını vermeye çalışırız.

Pekmezci hocam bu imkansızları gerçekleştirdiğimiz için  bize ne verir onu bilmem ama ben nasıl verileceğini bilseydim size 10 karizma puanı verirdim.:) Teşekkürler

Çevrimdışı lüƃǝşʎɐ

  • Ayşe+:)
  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 3.608
  • Karizma Puanı: 1293
Yeni Görsel Sanatlar Proğramını Tartışıyoruz!
« Yanıtla #35 : 05 Kasım 2007, 19:59:31 »
       Ben bu dersin seçmeli olmaması gerektiğini düşünüyorum.Çünkü görsel sanatlar dersi öğretmenleri olarak bizim hedefimiz sanatçı yetiştirmek değil, yaratıcılığı her alanda kullanabilen algısı ve duygusu gelişmiş bireyler yetiştirmektir.Bu da sanat eğitimi alan bir bireyde ancak gelişir.
       Zaten yeni nesil günden güne kültürel ve insani değerlerden uzaklaşmakta hatta uzaklaştı, bir de seçmeli olursa toplum olarak halimizi düşünemiyorum.Hepsine tam olarak ulaşmamız imkansız ama hiç değilse biraz gayretimizle az da olsa bir şeyler verebiliriz.Öğretmenlik mesleği en çok özveri isteyen bir meslek, eğer bu mesleği seçtiysek bazı zorluklara katlanmamız gerekiyor diye düşünüyorum.Liselerde seçmeli olabilir belki.
       Ama 40-50 kişilik sınıflarda derse giren bir öğretmen olarak yakınmalarınızı da anlamıyor değilim.Bu gerçekten büyük bir problem bizler için.Bir de yeni müfredatın getirdiği yük üstümüze bindi işimiz zor.Ders teknoloji ve tasarım dersindeki gibi sınıfın ikiye bölünmesi ve ya ders saatinin 2 saate çıkarılması ile gerçek amacına ulaşabilir ama biliyoruz ve görüyoruz ki herkes ilgisiz.Bunun nedenlerinden biri de dersin boşa geçen bir ders olduğu fikrinden ileri gelmektedir. Bu kanı değiştirilmedikçe de bu hep böyle kalacaktır.
       Kendi adıma başarıya ulaşamadığım öğrencilerim olmuştur bütün özverime rağmen.Ama biraz gayret göstererek dersi sevmeyen bir öğrencinin de katılımını görmüşümdür her zaman.
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2007, 20:42:00 Gönderen: Ayşegül »

Çevrimdışı tanerbey

  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 2.990
  • Karizma Puanı: 1330
Yeni Görsel Sanatlar Proğramını Tartışıyoruz!
« Yanıtla #36 : 05 Kasım 2007, 20:24:16 »
Buradaki tartışmaları oldukça yararlı buluyorum. Bir çözüme kavuşturamasak bile en azından rahatlıyoruz. Ancak açıkçası bu dersin seçmeli ders olması gerektiği fikri beni çok rahatsız etti. Diğer branş öğretmenlerinden sık sık duyduğum bu dileğin kendi branşdaşlarımız tarafından da dile getirilmesi üzdü beni.

Çevrimdışı ilker

  • İlker ÖZTÜRK
  • Administrator
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 8.584
  • Karizma Puanı: 1878
    • GorselSanatlar.NET
Yeni Görsel Sanatlar Proğramını Tartışıyoruz!
« Yanıtla #37 : 06 Kasım 2007, 09:30:16 »
Bu başlıktaki konu dışı yazışmalar tarafımdan silinmiştir.
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2007, 09:37:01 Gönderen: İ L K E R »
Selçuk Üniversitesi - Seramik - 1998
Abant İzzet Baysal Üniversitesi - Resim İş - 2004
Düzce Yunus Emre Ortaokulu


Kahrolsun istibdat, yaşasın hürriyet.

Çevrimdışı esores

  • Üye
  • *
  • İleti: 25
  • Karizma Puanı: 2
Yeni Görsel Sanatlar Proğramını Tartışıyoruz!
« Yanıtla #38 : 06 Kasım 2007, 10:01:38 »
ilker hocam siteyi çok aktif kullanamadığım için çoğu yazıları kaçırıyorum.sizin sildiğiniz yazıyıda okumadım.ancak,biz derslerimizi 2ders saati yapıyoruz.derslerimizi tek dönemde bitiriyoruz.diğer dönemdede sınıflar müzik yapılıyor
"" İNSAN EN ÇOK SEVERKEN İNSANDIR ""-dostoyevski-

Çevrimdışı ilker

  • İlker ÖZTÜRK
  • Administrator
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 8.584
  • Karizma Puanı: 1878
    • GorselSanatlar.NET
Yeni Görsel Sanatlar Proğramını Tartışıyoruz!
« Yanıtla #39 : 06 Kasım 2007, 10:04:54 »
ilker hocam siteyi çok aktif kullanamadığım için çoğu yazıları kaçırıyorum.sizin sildiğiniz yazıyıda okumadım.ancak,biz derslerimizi 2ders saati yapıyoruz.derslerimizi tek dönemde bitiriyoruz.diğer dönemdede sınıflar müzik yapılıyor

sildiğim yazılar konu dışıydı.  çok iyi yapmışsınız hocam. bu sene müzik öğretmeniyle biz de öyle yapacaktık ama öğretmenin tayini çıktı :)
« Son Düzenleme: 06 Kasım 2007, 10:05:39 Gönderen: İ L K E R »
Selçuk Üniversitesi - Seramik - 1998
Abant İzzet Baysal Üniversitesi - Resim İş - 2004
Düzce Yunus Emre Ortaokulu


Kahrolsun istibdat, yaşasın hürriyet.