Gönderen Konu: TÜRK RESİM SANATINDA BAŞLICA YÖNELİŞLER  (Okunma sayısı 6832 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ∙»30ĄĞUSŢOЅ«∙

  • Tecrübeli
  • ***
  • İleti: 399
  • Karizma Puanı: 177
  • ATAM İZİNDEYİZ
TÜRK RESİM SANATINDA BAŞLICA YÖNELİŞLER
« : 15 Eylül 2009, 00:25:49 »

ÇAĞDAŞ SANATI OLUŞTURAN BAŞLICA ETLENLER IŞIĞINDA....ressamlardan örneklerResim 428: Avni Lifij.Manzara:
10x19cm.Tuval üzerine yağlı boya .Özel koleksiyonResim 429: Ali Çelebi:İğde ağacı:
45x55cm.Tuval üzerine yağlı boya.Özel koleksiyon. Güçlü bir koyu leke oluşturan iğde ağacı resimde diyagonel bir hareket çizmiş, sağa doğru inen hareketi, ağacın gövdesi dengelemiş.Katı fırça izleri kendini belli ediyorResim 431.Zeki Kocaemmi:
Atatürk’ün naaşının Gülhane parkından Sarayburnuna götürülüşü. 148x230cm.Tuval üzerine yağlı boya.Atatürk müzesi-İstanbul-Şişli. Kompozisyon açısından biraz klasik dönemi andıran bir resim. Koyu ve açık lekeler arasındaki yumuşak geçişle, figürlerdeki belirsizlik, sağ köşeden başlayıp, sol köşeye doğru ilerleyen kafile.Resme gene güçlü diyagonel bir hareket hakimResim 432. Ayetullah Sümer:
Bakır kaplar.71x90cm.Tuval üzerine yağlı boya.İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.Durağan bir kompozisyon.Buna tarz olarak koyu leke ilişkisi, cisimler üzerindeki ışık yansımaları, klasik dönemin son dönemlerdeki natürmortları andırıyor.Ortada yatay beyaz ışık hem ton olarak, hem de hareket olarak sert bir etki yaratmış. Her ne kadar onu dengelemek için aşağı inen ışıklarla ve bakır kaplarla dengelenmeye çalışıldıysa da yetersiz kalmışResim 433. Hikmet Onat: Enteriör:
74x92cm. Tuval üzerine yağlı boya. İstanbul Resim Heykel MüzesiOsmanlı yapı mimarisinde bir iç mekanı konu edilmiş.Dikey hareketlerin hakim olduğu resme katı çizgiler ve yapı oluşturan tüm çizgiler, katı bir şekilde her yerde aynı şekilde tamamlanmış, sanki yapıyı tanıtım amacıyla yapılmış gibi. Göze resim üzerinde oynamalar yapması için hiç pay bırakılmamış, bu da resmi bir ölçüde basitleştiriyor.
İlk bakışta empresyonist hava seziliyor.Hem kompozisyon açısından çok hem de koyu, orta, açık değerler Resim 436. Cemal Tollu:
Manisa Yangını. 137x222cm. Tuval üzerine yağlı boya. İstanbul Resim ve Heykel Müzesi.iyi sonuçlandırılmış[/img]Hitit figürlerinden esinlenen Cemal Tollu’nun bu resminde anıtsal havaya bürünen figürlerine konstrüktif anlayış hakim.
Resim 438.Cevat Dereli:
Manzara.Tuval üzerine yağlı boya. Özel koleksiyon.Biçimin katı kurallarından kurtulmuş çizgiler. Doğanın ve yöresel yaşamın şiirsel bir havası var. Neredeyse tamamen çizgilerden oluşmuş kompozisyon çizginin güzelliğini, dans edişini görüyoruz adeta.
Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir.ATATÜRK