Gönderen Konu: MİNG HANEDANI DÖNEMİNDEKİ ÇİN MİMARİ  (Okunma sayısı 2933 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı •« Mа√i »•

  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 3.646
  • Karizma Puanı: 1013
  • Güzel Bakan Güzel Görür.
MİNG HANEDANI DÖNEMİNDEKİ ÇİN MİMARİ
« : 11 Nisan 2010, 18:02:24 »







MİNG HANEDANI DÖNEMİNDEKİ ÇİN MİMARİ


Çin, Ming hanedanı döneminde (M.S 1368-M.S 1644) feodalizm yönetiminin sonlarına doğru gitmiştir. yapılarının tarzını sürdüren bu dönem Çin'in Song hanedanı zamanındaki mimarinin yapılarını taşır ve büyük ölçüler ile görkem temel özelliklerini oluşturmaktadır.

Bu dönemde yapılan kent ve saraylar , sonraki dönemlerde de sürdürülmüştür. Ming hanedanı döneminin başkenti Beijing ve Çin'de günümüzde hala sağlamlığını koruyabilen en büyük antik kent olan Nanjing de Ming hanedanı zamanındaki tekniklerden yapılmıştır. Qing hanedanının sarayı da Ming hanedanının ilkesini göz önünde bulunduraral sürekli ve düzenli olarak genişletilmiş ve mükemmelleştirilmiştir. O dönemdeki başkent Beijing, eski ilkeler ve teknikler kullanılarak günümüzdeki şeklini almış ve dış kent, iç kent ve saray kenti olarak üç kesime ayrılmıştır.

Ming hanedanının yöneticileri,gösterişli bir savunma yapısı olan Çin Seddi'ni inşa etmeye büyük önem vermişler ve tüm olanakları kullanarak inşayı sürdürmüşlerdir. Çin Seddi birçok önemli stratejik bölgedeki duvarlar ve kule kapıları, tuğlalarla yapılmış ve gelişmiş mimari düzeye ulaşmıştır. Yalu Irmağı'ndan başlayarak Gansu eyaletine bağlı Jiayu kule kapısına kadar uzanan Çin Seddi, 5660 kilometre uzunluğundadır. Çin Seddi'nin ünlü kule kapılarında bulunan Shanhaiguan Kule Kapısı ve Jiayuguan Kule Kapısı, Çin mimari sanatının kendine has seçkin eserlerdir. Çin Seddi'nin Beijing'deki Badaling kesimi ve Simatai kesimi gelişmiş sanat değerini barındırmaktadır.

Bu dönemde kurulan yapılarda kullanılan ahşap tekniği sayesinde ahşap sanatı kayda değer bir şekilde gelişmiştir. Sert bir dış görünüme sahip olan resmi yapıların dekoru, boyalı resimlerle süslenerek giderek yeni şekilller benimsenmiş ve tuğla, taş, cam ve tahta gibi değişik malzemelerle süsleme tekniği oluşmuştur. Ayrıca halk ta yavaş yavaş binalarında tuğla kullanmaya başlamıştır.

Ming hanedanı zamanında yeni teknikler oturmuş ve gelişmiştir. Nanjing kentinde bulunan Çin'in Ming hanedanına ait Xiao Mezarlığı ve Beijing'de yer alan Shisan Mezarlığı, coğrafya ve çevre koşulları düşünüldüğünde çok büyük emek verilerek yapılmış çok seçkin eserlerdir.

Bu eserlerle birlikte Yangzi Nehri'nin güney kesiminde yaşayan bürokrat ve ağaların bahçeleri çok gelişmiş mimari tekniklerle yapılmıştır. Ming hanedanı tarzındaki mobilyalar da bu dönemde dünyaca ünlü olmuştur.

Fengshui düşüncesinin çok yaygın olması da bu dönemdeki önemli bir ayrıntıdır. Çin mimari tarihinde özgün kültür görüntüsü olan Fengshui düşüncesi, etkisini hala günümüzde sürdürmektedir.






kaynak: esoda.blogbus.com
"Cehalet insanı çirkinleştirir. Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek cevabım vardır. Lakin, lafa bakarım laf mı diye, adama bakarım adam mı diye." Mevlana

Çevrimdışı dbhi

  • Yönetim K.Ü
  • Sanat Kurdu
  • *
  • İleti: 7.078
  • Karizma Puanı: 2256
  • Dünyaya karşı nazik olun...
    • http://alanay-alanaysblog.blogspot.com/
Ynt: MİNG HANEDANI DÖNEMİNDEKİ ÇİN MİMARİ
« Yanıtla #1 : 12 Nisan 2010, 10:06:13 »
teşekkürler...
İyi ki gökyüzünde yıldızlar,Çiçekler şükür ki yeryüzünde...Yoksa kimbilir ne zahmetle toplayabilirdik onları renk renk...Kimbilir nasıl getirilirdi gökyüzünden , sevdiklerimize götürülecek çiçekler!

Çevrimdışı •« Mа√i »•

  • Yönetim K.Ü
  • Uzman
  • *
  • İleti: 3.646
  • Karizma Puanı: 1013
  • Güzel Bakan Güzel Görür.
Ynt: MİNG HANEDANI DÖNEMİNDEKİ ÇİN MİMARİ
« Yanıtla #2 : 12 Nisan 2010, 10:12:19 »
ben teşekkür ederim ilginize... :)
"Cehalet insanı çirkinleştirir. Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verilecek cevabım vardır. Lakin, lafa bakarım laf mı diye, adama bakarım adam mı diye." Mevlana